vilket liv




ibland blir ja bara så less på
ALLT. Man ska inte klaga för visst finns d dom som har d bra mkt värre å hemskare.. men ja måste bara ... faan... less jag är...

less på det liv man lever..
less på en del av omgivningen..
less att allt ska gå åt helvete
less på att ja inte har jobb, för ja har ingen bil heller så man sitter ju som en jävla sugpropp på denna by..

Å d jag e mest less över är att  mamsen är död...
så underbart det skulle ha varit om hon hade levat, så man hade nån att snacka med, som förstod.. men tyvärr.. å det e väl det enda ja inte kan ändra på.. men man måste få ha leperioder.. men min har vart länge nu..
less på mina äckliga grannar..

på tal om mina grannar... dom e supergoa allihop som bor i vårat hus, vi e som 3 familjer å en äldre farbror.. å till slut helveteshålan... där dom värsta bor...
låter elakt kanske att ja säger så, men d är så ja känner å menar.. dom gör ta mig tusan allt för å va elaka,  sprider lögner å lever satan .. ja u name it..
senast inatt så kastade dom ägg på Jimmys bil.. å till vilken nytta.. för att straffa oss?? men d e ju som sagt inte våran bil, dom har redan stuckit hål på ett av däcken på våran bil.. punktera våra cyklar, dom lägger grus på biltaket å lägger sopor vid den... rakar en av mina katter å en annan gång försökt att köra över dom...
AHHHHH, jag blir så galen..
Granntjejen som e 16 såg att dom stod å kastade sten på kissarna så får dom bo hos Ronja i Lit... man kan ju inte ha djur ute då man inte vet va som händer nästa gång..

I morse hände d ju oå en grej som heter duga

ja tog morgonturen med vovvarna som ja såg nå knepigt på Jimmys bil som Matte hade kört i natt..
Trodde först att d va nån som hade kräkts på bilen, men sen såg jag äggkletet ,  Äckelgrannen stod ju ute å vette fan va han höll på med.. men full va han .. som vanligt..
När  ja lämnat in hundarna går jag ut igen å ska fotografera eländet så börjar han gapa att ja ska fota hans sönderklippta jeans.. ja fattade noll.. å frågar han va fan han yrar om...
jo då påstår han att JAG har klippt sönder dom.. men Hallå.. vakna nu gubbjävel tänker ja, men säger inget.. frågar bara va tusan ja skulle klippi dom för, men jodå, det har jag så nu e man väl stämplad som Jeansklippar Milla.. skulle inte vilja ta i hans vidriga brallor med tång ens. Enda gången jag var in dit det var då han hade brutit tummen av sin sambo som e lika väck som han.. men d var för att hon ville kasta ut han så vi va ett gäng som hjälpte å packa ihop hans saker.. men d hjälpte föga eftersom han e kvar så hon måste ju gilla att bli slagen..

men ja ifrågasatte va denna äggkastning hade med hans jeans att göra, finns ju inget sammanband så ja fräste till åt han att han måste ju känna sig riktigt skyldig.. haha... för va fan ska han annars börja gapa på mig för.. den som är skyldig kastar första stenen som det heter... tror jag..

Sen så ringde jag ninis å berätta va som hade hänt.
Efter ett tag så hör amn ett jävla liv under ifrån hur han skriker..
Ninis gick bara dit och ifrågasatte va fan dom håller på med och att dom skulle tvätta bort d som ställt till med.
  Ojoj,, det skulle hon inte ha sagt tydligen..
d blev inte lite skrik å bråk på grannarna där nere... gubben där vart helt väck å tog stryptag på henne... öppnade dörren ner till tvättstugan å tryckte henne mot nergången som att han skulle putta ner henne... d e betongtrappa där så hade han gjort d så hade d skutat illa... sen skrek han att han skulle döda henne.. väldigt lyhört här så ja vart inte lite rädd när ja hörde det å sen dunsar... var bergsäker på att han slagit henne eftersom han slår sin sambo... å d hörs... varenda ord hör man... dom som varit hit vet hur lyhört det är, och hur hon skriker när han slår henne så både jag å matte var beredd på att springa ner ...
sen så hotade han även att skjuta henne.. visst, många tycker d bara är ord, men .. d är inte roligt...

sen..oftast då han är ute har han hammaren med sig, vilket ja inte fattar.. till vilken nytta??... slår på väggen till våran trapp så d ekar i lägenheten.. d gör inte mig nåt, men när småtjejerna e här så klart som blir rädda... å speciellt när han kallar dom dampungar... han ser ju inte direlt trevlig ut.. :S

ja, man vet inte om man ska skratta eller gråta..

ja.. men ha nån ett liv till över så e mig det, för nu är jag less på det mesta..

jag är nog en allt eller inget människa.. kanske.. fan, ja vet inte ens själv vem jag är numera..

nej, lite mera poker nu sen så sussa...

för den delen, så var vi ut på julskyltningen här i Hoting i kväll, men va d ha blitt dåligt.. fast d va ju kul å träffa lite folk.. d händer inte ofta.. :p

tjing.. // Milla

p.s Bilder lånade på Goggle.. as usual


Kommentarer
Postat av: Marlene

Ni gör det bra som står ut att bo där ni bor...Tycker att ni ska byta lägenhet. Klart att du tappar sugen när du har sånt tjorv runt omkring dig...Man kan undra vad grannen går på.

stor kramen

2009-11-30 @ 18:01:30
Postat av: MIlla

Ja Marlene, man börjar ju undra.. men dom ha nog drönkt sina celler i alkohol allt för länge så dom ligger i koma..

Kollar efter nytt boende hela tiden.. även runt om i sverige... just nu skulle ja kunna bo i en grankoja för allt är bättre än detta.. :)

Hoppas allt e bra med dig..

bamsekram Milla

2009-12-01 @ 13:08:50
URL: http://siliconbrostochbars.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men fan vad dom verkar sjuk i huvudet! Visst är det millan & tim du menar? Isf så mötte vi dem när vi var ute och gick en kväll,och då höll millan på att skrika efter bilar och äckla sig.. det märktes jättetydligt att bägge 2 var på fyllan...



Och okej att de gör saker mot materiella ting men när dom går på djur och människor då går det åt helvete för långt!

Har ni anmält dom till hyresvärden?

2009-12-13 @ 23:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0