Tomtar å troll

Usch,,, julen närmar sig å d e samma stress varje år, fattar inte varför man ska stressa upp sig så..
men d e en jäkla ångest som kommer smygandes så fort december närmar sig.. varför ska man känna så.. vill också egentligen vara en sån som pysslar med pynt å julgrejer, gardiner å julgrejjs i allmänget.. men icke..
Känner mig llite så här ibland.. ^^

d enda ja gillar är väl å laga julmaten, men d vet nog Ronja att ja e lite halvgalen va d gäller maten,,, ska helst vara för en hel armé fast ja vi oftast vart 2 -3 st bara.. ja Nonna å Momma.. :)

fast många jular har jag jobbat å Ronja vart med momma, på den tiden ja bodde i Duved. Även fast ja hade mina syskon där så valde ja att va ensam.. många tycker säkert man e helt väck i skallen.. men ja, sån e jag... ensamvarg..



Eftersom ja känt som ja alltid känt en skräck å fasa inför å vid julen så har det faktiskt varit skönast att bara vara alldeles ensam... låsa in sig med en skinkmacka och en bra bok.. visst tusan saknade ja både mamma å Ronja, men i slutändan så va d nog bäst att ja fick fira julen som ja tyckte och ingen av oss led av det.. vi träffades ju sen i mellandagarna å åt så vi storknade... det enda ja missade var biskvierna som mamma bakade massor av för dom låg i Ronjas mage varje gång ja kom hem till Hoting


ajja,, d va lite om julen.. hur ja känner.. men nu är det viktigste att får fira julen med Ronja. Hon är det enda som jag har kvar.. å jag e så glad att det är min dotter...  älska dig Ronja, mest av allt


men, men... julen kommer å den e nästan lika fort över så man får göra nåt skoj av den iaf,,,


Bilderna e för den delen lånad från Google :)

Hejsvejs// Milla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0