Längesen sist..

Ja då var det dags att blogga lite tror jag. Fan va de va ju ett jäkla tag sen man bloggade här , tur att mamma håller stämmningen iaf.

Ja idag har väl inte hänt så jävla mycket men ,,



SKOLA:

Började med att vi hade lite svenska och vi skulle skriva om koncept bilar. Men duktig som jag är så är jag så klart redan klar med det , sen så skulle jag göra klart en annan uppgift i svenskan men den va ja också klar med och det är då det händer! ,, läraren ger mig en bok för att lära mig "OM UNGARNAS JOLLRANDE". lixom va fan ?!?!? ja går transport och läser om ungar från 1-4 år och hur dom säger gagga på olika språk ,,, nödvändigt. men iaf så gjorde ja skiten och fick sluta sedan.

Hade hydralik idag för första gången med, faktist rätt roligt ! ,, efter ett tag , typ sov en halvtimme när vi skulle kolla på någon jävla 50tals film om hydralik. sen så va dagen slut typ ,,, inget annat iaf speciellt som hände på skolan..

Ska ha prov imorgon i anatomi ,, såå jävla konstigt vet ni va vi ska kunna??? asså årskuss 1!!
vi ska kunna
1. vad alla stora ben heter i kroppen
2.vad skelettet används till och är bra för
3. leder och hur dom är uppbyggda me ledvätska å allt
4.Muskler
5.vart musklerna sitter och vilken funktion( typ 15 olika muskler)
6.hur man strechar alla muskler
7.hur ett tränings pass ska se ut ,, liksom hur många set ska ett pass ha, hur många rep. ska de vara i varje set? osv
8.muskelfibrer
9.musklernas arbets sätt
10. rörlighets träning
11.effekter av styrketräning
12. och sist men inte minst "råd till dig som styrke tränar"

asså va fan ska vi kunna allt de föR?!?!  jag ska ju inte bli personlig tränare, jag ska inet bli idrottslärare eller något överhuvudtaget som har med "hur är musklerna uppbyggt" ,, blir lite irriterad....OCh ,, (ja de kommer mer) vi fick de i torsdags medans de andra två grupperna fick det typ för två ell tre veckor sedan...

Efter skolan så gick ja ner till banken och satt in pengar till hyran ,, fy fan va de kostar och bo asså ,, jag kan inte fatta de ?!?! ,, hur jävla mycket ska alla jävlar ha?+,, men jag antar att det är så här i livet,, vissa får allt å alla andra på INGET!.. så jävla orättvist!

fuck u monkey


Jul

ja snart jul och ,, jaa ,, vad har ja köppt för julklappar?? typ NADA ,, eller jo en till mammsen ,, men sen så har ja inte haft tid/pengar eller hittat något.. men jag och bobbo ska på dollar store nu på fredag så jag hoppas jag komemr hitta något bra där. Är faktist inte så jävla pepp på jul som jag brukar vara,, har fått in lite lite lite julstämning men inte mycket... de är väl för man kanske inte har några julsaker hemma ,, jag hoppas det iaf ,,



Övrigt,,

ja övrigt är de inte så mycket. skönt me torsdag så de e helg snart ,, är ju liksom ledig varje fredag.

Ciao ciao !
Ronja


Kommentarer
Postat av: Mamsen

ja, men huvudsaken e att du köpt till mig... resten kan du skita i.. ;)

2009-12-09 @ 21:55:52
URL: http://siliconbrostochbars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0